9 września 2014

Jabłka. Jeżyny. Mus jabłkowy z jeżynami.

Jak wiecie jabłuszka u nas niedrogie, (moje niestety nie obrodziły) a w ogrodzie jeżyn sporo, więc i deserki zdrowe serwuję rodzince co rusz.
Czasu trzeba niewiele, a pyszne i zdrowe!


Mus jabłkowy z jeżynami

  • 4  jabłka
  • 2 szklanki jeżyn
  • szczypta kardamonu
  • cukier do smaku
  • listki mięty do dekoracji
  • cynamonowy cukier (mieszanka cukru brązowego i cynamonu) do posypania
Umyte jabłka pokroiłam na ćwiartki, wyjęłam gniazda nasienne i włozyłam do garnka.
Zalałam niewielką ilością wody (200 ml) i wstawiłam na ogień.






Gdy jabłka zmiękły i zaczeły sie rozpadać przetarłam je przez sito, dodałam szczyptę kardamonu i dosłodziłam do smaku.
Ostudziłam  przetarte jabłka.


Umyłam i przebrałam jeżyny, odsaczyłam z wody.


Rozlałam mus do miseczek.
Do każdej wsypałam porcję jeżyn.
Udekorowałam listkami mięty.



Posypałam desery cynamonowym cukrem.


5 komentarzy:

  1. Jabłka to w każdej postaci mogę spożywać :)) To mój ulubiony owoc jak nie jadam specjalnie ciast na jabłecznik zawsze się skuszę :D
    Całkiem przyjemny deser wymyśliłaś, wprawdzie nie mam wiele jeżyn ale za to mam maliny - tak sobie spróbuję :)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń