14 września 2014

Brzoskwiniowiec sypany z czekoladą

Jak już jesteśmy przy słodyczach, to na koniec lata wciąż mam ochotę na słodkie małe conieco....
Z ostatnich brzoskwiń z mojego ogrodu upiekłam szybkie ciasto "sypane"...

Brzoskwiniowiec sypany z czekoladą.




  • 1,5 kg brzoskwiń 
  • 2 jabłka
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 2 szklanki kaszy manny
  • 2 łyżki siemienia lnianego
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 100 g czekolady
  • 100 g masła
  • 1/2 szklanki startych orzechów do posypania





Umyłam i obrałam brzoskwinie i jabłka. Brzoskwinie  pokroiłam  drobno a jabłka starłam w łezką.
Wymieszałam owoce razem z cynamonem.
Posiekałam czekoladę.




Do miski wsypałam 1 szklankę cukru, mąkę pszenną, proszek do pieczenia, kaszkę mannę i siemię lniane. Dodałam czekoladę - wymieszałam dokładnie.





 Foremkę wyłożyłam papierem po czym rozsypałam 1/3 sypkich składników. Wyłożyłam na nie połowę owoców. Nastepnie  wyłożyłam  kolejną część  składników sypkich, na które rozłozyłam owoce. Ostatnią  część składników sypkich wyłożyłam na górze po czym rozsypałam orzechy i masło pokrojone w  w cienkie plasterki.






Piekłam ciasto  w temperaturze 180 st. C. około 40 minut w zależności od grubości ciasta.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz