23 lipca 2014

Porzeczki. Jogurt. Jogurtowiec z czerwoną porzeczką i jabłkiem.

Marzynia  wypiekła świetne ciasto jogurtowe, znajdziecie je  tutaj i tym samym przypomniała mi o świetnym cieście na bazie jogurtu, które robi się bardzo szybko i świetnie komponuje się z owocami.
Jej przepis jest podobny do mojego, choć często robię go na oko .
Tym razem "zmierzyłam" składniki, więc przepis na mój jogurtowiec znajdziecie poniżej.



Jogurtowiec z czerwoną porzeczką i jabłkiem.



  • 2 średnie jaja
  • 400 ml jogurtu
  • 2/3 szklanki brązowego cukru
  • 1/3 szklanki oleju słonecznikowego
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • starta skórka z jednej niewielkiej cytryny
  • szczypta soli
  • 1 szklanka obranych czerwonych porzeczek
  • 2-3 papierówki
  • cukier puder i cynamon do posypania




Umyj i obierz porzeczki oraz jabłka. Jabłka pokrój na cząstki.
Przesiej mąkę i proszek do pieczenia oraz sodę do miski.
W drugim naczyniu wymieszaj jaja, olej, jogurt, szczyptę soli i cukier brązowy.
Dodaj starta skórkę z wyszorowanej i sparzonej cytryny.
Wlej masę płynną do sypkich , wymieszaj i wyłóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Posyp ciasto porzeczkami, wciśnij cząstki jabłek po czym wstaw do nagrzanego piekarnika.



Piecz w temp. 180 stopni do chwili aż ładnie się zarumieni, a patyczek wkłuty będzie suchy.
Moje ciasto w prostokątnej niewielkiej foremce piekło się 35 minut.








1 komentarz: