29 stycznia 2014

Zdrowy śledzik obiadowy.

Ziemniaki i śledzik - dobrana para obiadowa. Kiedyś w wielu polskich domach jadano ziemniaki ugotowane w łupinach z solonym śledziem.
Mój śledź a'la Matjas  podałam z ziemniakami wzbogaconymi porami duszonymi na maśle z dodatkiem wina. Było pysznie! Możecie to danie wypróbować.
 

Zdrowy śledzik obiadowy.


  • 1 opakowanie Lisner filety śledziowe w oleju a'la Matjas  460 g 
  • 8 średnich ziemniaków 
  • 2 pory (biała część)
  • 150 ml białego wytrawnego wina (lub wody)
  • 2 łyżki masła
  • 200 ml wiejskiej  kwaśnej śmietany (lub jogurtu w wersji light)
  • pomidorki koktajlowe (około 250 g)
  • 1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz biały do smaku
  • pieprz czarny do posypania
  • szczypior do dekoracji
Filety śledziowe  a'la Matjas odsącz z oleju  i pokrój  w paseczki.
Obierz ziemniaki i ugotuj  je w lekko posolonej  wodzie.
Obierz i umyj pory,  pokrój je w krótką zapałkę.
Przesmaż pory na maśle(1 łyżce masła) przez chwile po czym podlej je winem lub wodą.
Oprósz je pieprzem białym i odrobiną soli,  dodaj łyżeczkę miodu.
Duś pory  na małym ogniu do chwili aż będą miękkie a sos się zredukuje.
Po ugotowaniu ziemniaków odlej wodę, przeciśnij ziemniaki  praskę.
 Dodaj 1 łyżkę  masła, gałkę muszkatołową i pieprz biały do smaku.
Wymieszaj, dopraw do smaku solą jeśli trzeba.
Na talerzach ułóż rozgniecione ziemniaku, na nich ułóż duszone na maśle pory,
 a następnie paseczki śledzia.
Na  każdym talerzu umieść porcję  gęstej kwaśnej śmietany lub jogurtu (typu bałkańskiego)
oraz pomidorki koktajlowe.
Udekoruj porcje szczypiorem i posyp świeżo zmielonym pieprzem.







1 komentarz:

  1. Jestem przekonana, że to jest pyszne. Te śledziowe przepisy tak mnie zachęciły, że wykosztowałam się na matiasy (u nas są drogie). A moja przebrzydła hurma i czereda zażyczyła sobie pod pierzynką! (dobrze, że schowałam trochę, by zrobić ten szałot, bo bardzo mnie zaintrygował :-)

    OdpowiedzUsuń