11 października 2015

NIEmoje ogrody i moja dereniówka.

Jak Wam obiecałam dziś ciąg dalszy o ogrodach z okolic Krynicy.
W pobliskiej Muszynie są dwa ciekawe ogrody .
Jeden z nich  to "Ogrody Biblijne" położone przy parafii św. Józefa w Muszynie.
Opis ich znajdziecie tutaj .
Drugi to Ogród Sensoryczny, który ma poruszać wszystkie zmysły. Ułożony jest na górze z tarasem widokowym.
Oczywiście najbardziej zaciekawiła mnie ta część ogrodu, który miała podziałać na moje kubki smakowe.
Znalazłam w nim rośliny, które wydają pyszne owoce. Wiele krzaków aronii, porzeczek, truskawek...
niestety ze względu na jesień dawno wydały swoje owoce i nie było nic do smakowania :(
Fotki z ogrodów
znajdziecie na końcu za przepisem.

Po powrocie w moim ogrodzie znalazłam w moim ogrodzie pięknie wybarwione kuleczki derenia.
Nie sądziłam, że jest ich aż tyle że wystarczy na wspaniałą dereniówkę.
Oczywiście owoce derenia już leżakują w słoju zalane alkoholem.
Oto najprostszy przepis. Moim zdaniem owoce derenia są tak smaczne, że nie trzeba innych dodatków aromatyzujących.

Dereniówka


  • 500 g owoców derenia
  • niepełna szklanka brązowego cukru
  • 0,75 ml wódki pszenicznej lub żytniej dobrej jakości




Umyte  owoce derenia zasyp cukrem i odstaw  na dobę.
Zalej je alkoholem, zamknij szczelnie słoik  i odstaw  na miesiąc. Wstrząsaj co kilka dni słojem.
Zlej nalewkę przez filtr do butelek. Zakorkuj je i odstaw do leżakowania na kilka miesięcy.

Generalnie z wycieczką trafiliśmy na niepogodę, więc jedynie barwne opowieści naszej przewodniczki p. Marysi  poprawiły nam humor.
Ogród był jak to po sezonie z lekka zaniedbany, w ogromnych połaciach trawy wyrosły różnej maści chwasty.
Nieliczne fragmenty pozytywnie poruszały nasze zmysły i te wam zaprezentuję.



Strumyk miło szemrał i poruszał zmysł słuchu ...

 ...oraz trawy rosnące nieopodal


Panorama ze szczytu Ogrodów Sensorycznych.

















W innej części Muszyny można znaleźć Ogrody Biblijne. Bardzo ciekawe dzieła  i aranżacje biblijne, dużo ciekawych roślin.
Poniżej kilka fotek










 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz