25 września 2013

Tort w stylu Sachera

Tort, który przygotowałam na swoje urodziny to tort czekoladowy inspirowany tortem Sachera.
Upiekłam  biszkopt czekoladowy, przesmażyłam morele z odrobiną cukru, przygotowałam czekoladę. Przełożyłam blaty morelami, polałam czekoladą  i tak oto pojawiła się na stole torcik urodzinowy, czyli solidna dawka czekolady z aromatycznymi morelami.


Tort w stylu Sachera


  • 2 blaty biszkoptu  czekoladowego
  • 70 dag moreli
  • około 2 łyżek cukru trzcinowego brązowego
  • 200 g czekolady
  • 100 ml kremówki
  • 1 łyżka świeżego masła
  • kwiaty do dekoracji 

Umyj morele, wyjmij a nich pestki i pokrój w paseczki.
Przełóż je do rondla, wlej 2 łyżki wody i dodaj 2 łyżki  cukru. Duś morele do chwili, aż powstanie morelowy dżemik. Mnie zajęło to około 20 minut. W międzyczasie w drugim rondelku rozpuść pokruszoną czekoladę z dodatkiem śmietanki i masła na bardzo małym ogniu lub w kąpieli wodnej.

Nałóż na jeden blat gorący dżem morelowy, nakryj drugim blatem. 


Posmaruj tort grubą warstwą przestudzonej masy czekoladowej. Odstaw na godzinę w chłodne miejsce. Przed podaniem udekoruj jadalnymi jesiennymi kwiatami.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz