26 grudnia 2020

Ciasta, ciasteczka i życzenia poświąteczne

Pięknych dni świątecznych i przełomu dziwnego 2020/2021 roku życzę wszystkim którzy jeszcze tu zaglądają. 

W okresie przed... i świątecznym mam co roku mnóstwo pracy (poza zwykłymi obowiązkami), więc dopiero teraz odpaliłam komputer.

Łatwiej było złożyć życzenia znajomym i przyjaciołom przez komórkę i zapewne zewsząd posypały się piękne życzenia. Mam nadzieję, że się spęłniły.

W tym roku przed nami jeszcze świąteczna niedziela, Sylwester i Nowy Rok, a po nim jeszcze kolejne dni wolne od pracy, więc świętować możemy jeszcze sporo.

Więc mimo trudnych dni, nie poddawajcie się złym nastrojom i z nadzieją powitajcie 2021 ROK, oby był dla wszystkich duuuużo lepszy!!!


A teraz o ciasteczkach.


Oprócz tradycyjnych pierniczków staropolskich upiekłam 






ciasteczka marcepanowe z przepisu kuzyneczki Oli 








oraz ciasteczka bezowe które znalazłam na blogu Marzyni.


Wyglądały tak apetycznie, że musiałam je upiec, choć nadałam im charakteru bardziej orzechowego dosypując pół szklanki zmielonych orzechów włoskich do ciasta kruchego i dekorując tylko orzechami włoskimi.

Przepis Marzyni znajdziecie Tutaj. Dzięki Marzyniu za pomysł.

A więc jeszcze raz pięknego czasu międzyświątecznego Wam życzę.

Do następnego..... mam nadzieję jeszcze w starym roku.








2 komentarze:

  1. Wyglądają jak ze staropolskiej cukierni! I bardzo się cieszę, ze Ci spasował przepis na buziaczki :-) W przyszłym roku zrobię wg twoich modyfikacji, bo wydają się być jeszcze lepsze. No i ładniej się prezentują przez te piankę wyciskaną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę miałam problem z pieczeniem, gdyż zanim góra się wysuszyła to kruche ciasto troszkę za bardzo się przyrumieniło. Nie wiem czy to przez dodanie orzechów....czy przez stary piekarnik. Teraz te nowoczesne piece z bajerami może by zaradziły w tym temacie.
      Trzeba nad tym jeszcze popracować.
      Mnie bardziej podobają się Twoje buziaczki :-), takie domowe.... to chyba brzmi lepiej niż z cukierni.... :-D
      Buziaczki poświąteczne!

      Usuń