2 listopada 2014

Przekąska pomidorowa z jajem

Dziś wiadomo, dużo wyjazdów, zadumy wspomnień.
Nie ma zbyt wiele czasu na gotowanie, jednak taką przekąskę można przygotować w kilkanaście minut. Jest pyszne i sycąca.



Przekąska pomidorowa z jajem



  • 4 tosty razowe
  • 4 jaja
  • 1 cebula
  • 3 średnie pomidory
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • szczypta chilli do smaku
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • sól i pieprz czarny do smaku
  • bazylia do dekoracji


Obrałam cebulę i pokroiłam ją w drobną kostkę.
Obrałam pomidorki i również pokroiłam w kostkę.
Na maśle na patelni zeszkliłam cebulkę, dodałam pomidory i przyprawy.








Dusiłam do chwili, aż pomidory zmiękły i odparowały nieco wody.
Zrobiłam 4 zagłębienia w pomidorach i wbiłam jaja. Przykryłam patelnię pokrywką i trzymałam na małym ogniu do chwili aż białka jaj się ścięły a żółtka pozostały płynne.
Cztery tosty razowe zagrzałam w tosterze, umieściłam na każdym porcję z jajem.
Udekorowałam porcje listkami bazylii.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz